Mitt i lyckan


Mitt i all lycka. Mitt i boandet och förberedandet för det nya livet, kan det fortfarande slå mig som ett knytnävsslag i magen. Jag skulle kunna sitta med en 10 månaders baby i min famn. Jag skulle kunna ha ett helt annat liv just nu. Lyckan över det liv som bor i magen raderar inte sorgen över det barn jag valde bort. Jag kan fortfarande minnas rädslan och förtvivlan. Den fysiska smärtan som det faktiskt innebar att ta bort barnet är bara en tanke bort. Allt som gick åt helvete, väntan, oron, blodet, narkosen, droppet allt finns tydligt kvar i minnet och svider som ordentligt skrubbsår mitt i lyckan.
Det är min sorg, min börda att bära och jag tror nog aldrig att jag kommer att glömma barnet jag valde bort.

Kommentera

