Dagens syssla


20130314-120536.jpg
Dagens uppgift innan jag får sova middag, det är mycket sova nu. -Baka kaka. Imorgon kommer Giraffens föräldrar på besök. Det är första besöket i en nästan fixad lägenhet. Lite hyllor, tavlor och gardiner ska upp men kartongerna är borta hurra!!
Det blev en favorit i repris, blåbärsmuffins med crunch.
Mops satt på golvet och så eländig ut när jag bakade. Inte en enda smula tappade jag!

20130314-121107.jpg
Fast gick det bra ändå, för mops fick hjälpa mig göra rent visparna. Först var hon lite fundersam, men väldigt fort fattade hon galoppen och slickade visparna rena. Så gott det var, det här med att löpa har sina fördelar för mopsen.

20130314-121457.jpg
Muffinsarna blev inte riktigt så fina som jag hoppats, men förhoppningsvis smakar de lika gott ändå. Giraffen får provsmaka när han kommer hem.

Nu lunchpromenad med Bowie och sedan tupplura. Så trött så trött nu sista veckorna av graviditeten.

Kommentera

