En smärre katastrof


Ehhh så jag skulle prova på att baka vetelängder istället för bullar som jag är van vid och det blev inte så bra.

20130331-171740.jpg
För det första så blev det kanske inte så estetiskt snyggt, men tänkte första gången så får det väl vara så. För det andra så har vi en varmluftsugn och jag fick inte till det med gradantalet för det är ju olika med varmluft och vanlig. Uppenbarligen hade jag det för varmt, för den är väldigt gräddad på ytan medan det fortfarande är deg i mitten. Inte riktigt lyckat alltså. En katastrof faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag älskar att baka, men jag är ingen Leila precis. Oftast blir det bra, men ibland skiter det sig och denna gången sket det sig rejält.
Hormonmonstret vet inte om hon ska skratta eller gråta, lite både och tror jag.

Men bullarna blev bra och smakade gott.

20130331-175746.jpg

Kommentera

