Ska vi ha det så här bebis?


Är det så här vi ska ha det bebis? Att jag runt 22-tiden får ”förvärkar” och har sammandragningar och ont varje kväll som pågår i några timmar och försvinner under natten?
Blir så trött, kan vi inte bara köra igång det nu bebis? Kan värkarna inte bara tillta istället för att försvinna?
Vi längtar så efter dig här utanför och jag är rent utsagt skittrött på att vara gravid.
Jag har börjat fantiserar om att kunna böja mig fram utan att pusta och stånka. Att kunna stå och pyssla i köket utan att slå i magen i diskbänken när jag försöker komma åt saker. Tänk att kunna klippa tånaglarna utan att stå i märkliga positioner över toaletten för att nå ned till tårna. Ens drömmar och ambitioner förändras verkligen i takt med att omfånget om magen ökar.

Kommentera

