From the neck up


Numera när man är bland folk stirrar de mest på min mage. Det händer att folk inte tittar en i ansiktet utan folk (främst män) står och talar med en och tittar rakt på magen. Vet inte om det är för att folk tror att man ska föda här och nu eller vad det kan vara för fascination.
Unga män i lämplig ålder har å andra sidan helt slutat titta på mig. Jag är helt ointressant med min stora bulle på magen och misstänker att intresset kommer hålla i sig när jag drar runt på en barnvagn. Man utstrålar kanske inte snygg, sexig och singel som höggravid.
Men faktiskt vid inte mindre än två tillfällen när jag suttit i bilkö på väg hem från jobbet har män flirtat med mig genom bilrutorna. Senast var det så extremt att mannen ifråga inte bara stirra ut mig tills jag nästan var högröd i ansiktet han tog upp en lapp med ett mobilnummer och tryckte upp mot bildrutan. Jag antar att jag är snygg from the neck up numera…

Kommentera

