Giraffen är sjuk


Giraffen har gått runt och varit småsjuk hela påsken och går fortfarande och gnäller om kvällarna. Idag var han hos doktorn för att kolla upp sig, han är livrädd att han ska vara sjuk och smitta ned bebisen när den kommer. Han hade inte det där RS-viruset i alla fall och han väntar svar på prover han tog idag. Doktorn har i alla fall ordinerat att det blir inga pussar och kramar på några dagar. Alltså pussar kan jag väl klara mig utan, men kramar helt värdelöst ju. Jag vill ju gosa in mig och mysa i soffan om kvällarna och hur ska jag sova om inte Giraffen är stora skeden? Synd om mig!

Kommentera

