Dra loss plåstret


Idag tjuvade Giraffen på sin pappaledighet. Han blev tillfrågad om han kunde tänka sig jobba lite extra och köra en tur med lastbilen. Han är inte bara en grabb som är viktig och kollar till fastigheter hela dagarna i skjorta, han är oxå grabben som drar på sig kepsen, stålhätteskorna och rullar ut på vägen i de stora bilarna.
Idag blev han som sagt blivit tillfrågad om han kunde ta en körning och eftersom det bara rörde sig om kvällen fram till midnatt och det är en tid som bebis oftast vill amma lite och sen sova någon timme. Det är runt midnatt amningshelvetet sätter igång och det ska ammas, ammas, ammas i timantal.
När vi sa okej och lite extra cash är aldrig fel kändes tanken att jag skulle vara själv i drygt 5 timmar med lilla bebis. När han skulle gå kändes allt lite mer osäkert och tårarna började trilla. Drygt 40 min efter Giraffens avfärd har jag panik och tårarna rinner ned. Ska jag klara det här själv? Jag fick göra ett akut kejsarsnitt och får inte bära mer än mitt barns vikt de närmsta 3 månaderna och vad gör man när bebis gråter och vill bara bäras och man försöker göra sig i ordning för att kunna bara lägga sig ned och amma i timma tal? Jag kan ju inte lägga ifrån mig bebis obevakad… Det ålas ju som tusan på jakt efter mitt bröst.
Hur fan ska jag klara av när Giraffen börjar jobbet igen på måndag?
Jag tänkte att han jobbar lite extra skulle vara lite som att dra av plåstret och så skulle måndagen inte kännas så skrämmande, nu känner jag mig skräckslagen över att jag ska klara mig själv de närmsta två månaderna innan semester börjar.

Kommentera

