En svag doft av dig


Vaknar i lägenheten och inser att ena sidan av sängen är tom. Jag känner doften av dig i rummet. En svag doft av duschtvål och raklödder. Jag ropar efter dig fast jag inser att du redan är borta. Jag tittar på klockan den är 8 och vet att du redan är på jobbet.
Jag drar in din doft genom mina näsborrar och känner hur jag längtar efter dig. Samtidigt som vi aldrig varit så nära varandra som nu när vår kärlek manifesteras i denna vackra lilla bebis har vi aldrig varit så långt i från varandra. Jag saknar närheten och beröringen. Varje natt äger bebis mig totalt och kramarna från dig blir färre och färre.
Kom hem snart min älskade vi längtar efter dig här hemma.

Kommentera

