Just nu


En bra sak är att jag har JÄTTEMYCKET bröstmjölk. Bebis växer och är välmående.

En skitdålig sak är att jag nu fått mjölkstockning för att jag överproducerar så mycket mjölk. Så nu kvider jag som ett skadat djur och försöker massera mitt bröst som gör så ont. Fy fan vad ont det gör. Att vara på femårskalas med mjölkstockning i några timmar var allt annat än lyckat. Det blev ännu värre så klart av att sitta ute i snålblåsten och inte kunna tafsa på mitt bröst bäst jag ville framför Giraffens släkt.

2 thoughts on “Just nu

  1. OM du vill och orkar så är det stor brist på bröstmjölk i skåne. För alla de små bebisar som föds för tidigt. Tänkte om er lilla tjej inte kan glufsa i sig allt så kan du ju spara o lämna in. Hoppas verkligen din stockning släpper snart, har hört den är fruktansvärd o ja jag fasar lite för den.
    Er dotter är helt ljuvlig 😀 Stort Grattis!!!

    • Hej!

      Jo jag har tänkt donera mjölk faktiskt. Får se hur det går har anmält mig, men först måste jag ta blodprov innan jag faktiskt får lämna något, men det blir ju Stockholmsbebisarna som får ta del av min mjölk då jag bor i Stockholm numera.
      Mjölkstockning är skit, men det löst nu. Bröstpump och värmekudde på bröstet när jag pumpade var bästa lösningen. Hade så ont att lillan inte fick amma på bröstet just då.
      Och jag håller med Johanna, hon är helt ljuvlig! Har aldrig sett finare bebis skulle jag tro.

Kommentera

