Läsning för veckor


20130529-203957.jpg
Rafsade åt mig en tidning igår i matbutiker. Jag tänkte att jag kunde sitta i solen på lokala fiket och läsa lite medan bebis sov så fint i vagnen. Jag hann inte betala i kassan innan bebis började skrika. Det blev igen fika i solen det blev att vandra runt med vagnen i hopp om att bebis skulle somna om. Hemma i lägenheten vart det full rulle och någon tid för lösning blev det inte.
Idag försökte jag igen när bebis somnat i famnen efter ha ammat, men bebis vaknade typ varannan mening och så skulle det ammas igen.

20130529-204724.jpg
Nu tog jag fram tidningen igen nu när bebis så rofyllt ligger och sover på Giraffens bröst. Vad händer? Bebis vaknar givetvis och är hungrig. Jag har nog läst samma mening tre fyra gånger om Amanda Schulman. I den här takten har jag läst färdigt tidningen i augusti.

Kommentera

