Hur man skrämmer slag på mig


Efter ett besök på vårdcentralen på förmiddagen kom jag hem till detta brev liggandes på hallmattan.

20130620-120749.jpg
Det är inte bara fakturaservice det är Auktoritär fakturaservice. Går snabbt igenom vilka räkningar vi brukar ha hemma och känner inte igen avsändaren. Jag får lite småttpanik och hinner tänka är det någon påminnelsesavgift av någotslag? Är det något inkassobolag? Det har ju varit lite mycket med ny familjemedlem och allt, har vi missat och betala någon faktura?
Jag blir alltid lite nervös för myndigheter och annat och ett brev med möjlig inkassokrav vill jag helst kasta kuvertet utan att öppna det. Som den vuxna och ändå resonliga person jag ändå är väljer jag såklart att ändå öppna kuvertet. I ligger en faktura på bröstpumpen vi hyrde från BB en period och allt är fullt normalt. Vi är inte halvvägs till kronofogden och alla våra räkningar är betalda i tid. Jag kan andas ut igen.

Kommentera

