Konversationer


20130623-055546.jpg
-Bebis, det är mammas födelsedag idag. Då är det meningen att man ska vara extra snäll.
-Jaha?
-Ja, då ska man låta sina föräldrar sova och inte leva rövare klockan 2.15 på natten och inte somna om. Det är tänkt att man ska låta födelsedagsbarnet det vill säga jag ska få njuta och ha det lite extra gott.
-Okej, jag ska tänka på det. Du kan ju be pappa byta blöja för jag tänker lägga en riktig brakskit.
-Så bra då bebis, då säger vi det? Mamma får sova ut på födelsedagen och du bebis glöm inte frukost på sägen.
-Okej!

-Du mamma det är dags att vakna nu.
-Men bebis vi sa ju att mamma skulle få sova ut! Klockan är ju inte ens sex på morgonen och mamma är jättetrött.
-Men mamma det är dags nu.
-Ja?
-Det är dags för frukost på sängen, jag är jättehungrig. Jag vill ha frukost nu.
-Jaha bebis, men jag menade ju att mamma skulle få sova ut och sen få frukost i sängen.
-Jaså, men då får du vara lite tydligare nästa gång på den punkten. Och mamma, jag tror nog du kan fundera på ett blöjbyte.
-Okej då bebis, vi stiger väl upp då och så byter vi blöjan.

Kommentera

