Semester


Hej hej, bloggen! länge sedan sist, hela familjen är hemma tillsammans jag, Giraffen, bebis och mopsen. Det är härligt hela sommaren väntar på oss. Det är lite dåligt med bloggande dock.
Hänt en del saker, samtidigt ingenting. Firade midsommar tillsammans med min familj. Precis som förra året kom vi lagom till att dansen runt midsommarstången var slut, snopet. Åt gott, trevligt sällskap
Fyllde 28 år midsommarhelgen. Underbar helg och trevlig födelsedag. Fick fina presenter bland annat ett par örhängen av Giraffen.
Gått på konsert. Köpte bästa födelsedagspresenten till mig själv biljett till Depeche Mode som spelade i Globen.

20130703-113816.jpg
Jag och brorsan var snygga och barnfria. Kände mig som 20 igen och var sugen på shots och efterfest. Jag drack 3 öl, sjöng mig hes och dansade mig lycklig till musiken, men sket i shotsen och efterfesten och åkte hem och ammade bebis istället.

20130703-114915.jpg

Giraffen har skaffat sommarfrilla. Hejdå backslicket och hej ägghuvud!

20130703-115252.jpg
Har hängt på landet, varit på barnkalas, färgat ögonfransarna (blev inte så mörka behövs göras om) och mina naglar har en tjusig sommarmanikyr.

20130703-115825.jpg
Korallrosa naglar i neon från Nfu Oh FS10 (längtar så efter nästa beställning) toppat med flakeslacket 2010 från Nubar. Allt prydligt levererat av Karin på Nailmail. Ett litet företag som är en nagelacksklubb typ som jag har för vana att beställa roliga lack av några gånger om året. Har beställt en till födelsedagspresent till mig där som förhoppningsvis kommer nu i juli. Det blev några nagellack från mitt favoritmärke Nfu Oh som måste ha de finaste nagellacksflaskorna ever! Så trist att det är sista gången jag kan köpa detta märke via henne. Som tur är finns det en salong i Stockholm som säljer lacken och så finns ju e-bay. Kanske kan Lina lära mig det dära e-bay. Tant är så rädd att det är beroendeframkallande.

Vi har bokat kyrka för att döpa bebis. Det var svårt att få någon tid då allt var uppbokat i sommaren och det blev bråttom att skicka ut inbjudningskorten innan alla åker iväg på semester. Satt i något gratis program sent på kvällen och försökte få till någon snyggn inbjudan på raketfart, blev jättetrött. Tittade på kortet flera gånger och Giraffen med, men ingen av oss såg att hennes namn var felstavat på framsidan (rättstavat på baksidan dock). Verkligen jättepinsamt, jag skäms. Jag är ingen stjärna på att stava det ska gudarna veta, men min dotters namn kan jag stava till.

Så går dagarna. Nu utflykt i Färentuna. Hänga med massa hundar (bli slemmig i ansiktet), visa upp vårt underverk och trevligt sällskap.
Hejdå bloggen! Ses väl igen så småningom.

Kommentera

