Förra helgen


Förra helgen spenderades i Roslagen närmare bestämt ute på landet utanför Rimbo. Giraffens föräldrar bor mitt ute i grönskan för mig som bor i höghus är det rena idyllen med det röda huset med vita knutar, trädgården med jordgubbslandet och växthuset med tomatplamtorna (jag slipper ju allt underhåll och trädgårdsarbete och kan bara njuta av skönheten).

20130719-113223.jpg
Det vart mycket häng utomhus med barnvagnspromenader i solskenet.

20130719-114416.jpg
Jag passade på att fotografera naglarna med blommor sådär som nagellacksbloggarna gör fast med min iPhone så kvaliteten är därefter.

20130719-114759.jpg
Giraffen och hans storebror byggde en bro åt deras mamma som hon fått i 60 årspresent. I augusti fyller hon 62 så det var dags om vi säger så.

20130719-115134.jpg
Jag tränade intervaller för första gången sedan förra Bellmanstaffeten 2012. Jag intervallade 3,5km med barnvagnen och var helt svettig och röd efteråt. Min kondis efter graviditeten är noll.

20130719-115454.jpg
Giraffens syskonbarn kom också på besök och levde rövare.

20130719-115815.jpg
Det var inte långt mellan skratt och gråt och leken utbyttes mot konflikt om en dockvagn.

20130719-120145.jpg
Idyllen inifrån fönstret med Mårbackapelargonerna på fönsterbrädet och lekstugan i förgrunden. Blir så där naturromantisk och längtar efter att flytta till en villa där skrutten och mopsen kan få leka fritt och äta jordgubbar direkt från trädgårdslanset.

20130719-120703.jpg
Mopsen är lite blev lite eländig när hon var tvungen att vara inne och alla vuxna stod och gillade med bebisen.

Allt som allt var det en fin helg i vacker miljö, men lite ensam då jag passat bebis stor del själv under helgen medan Giraffen snickrat på bron.

Kommentera

