Depotta ögonskuggan


För ett tag sen fick jag en sminkpalett av Giraffen. Var lite misstänksam då det sällan är en bra idé att ens pojkvän köper smink åt en när man själv inte valt ut det, men det visade sig vara ett lyckokast. Jag fullkomligt älskade rougen och som användes till sista smulet och ögonskuggorna har också använts flitigt, men sen har paletten blivit liggandes lite då den tar plats i min överlevnadsnecessär. Så lösningen på problemet finns hos Google och efter en snabb koll på Youtube finner man råd.

20130825-230053.jpg
Man behöver varm ugn på 100 grader, en bakplåt med folie, något smalt och vasst att peta med, en ask med magnet att stoppa skuggorna i och eventuellt medicinsk bensin.

20130825-230148.jpg
Jag tjoffade in paletten på plåten i 2-3 minuter. Sen tog jag nagelsaxen petade in i kanterna, vickade lite och plättlätt lossnar skuggan från klistret i asken.

20130825-230736.jpg
Tadah! Skuggorna lösa och färdiga för användning. Har man lite rester av lim kvar på metallen och man vill ta bort den kan man bara ta lite medicinsk bensin och torka bort med lite bomull.

20130825-232025.jpg
I sitt nya hölje färdiga att använda. Nu ska jag bara köpa en till skugga så att asken är komplett.

Kommentera

