Vilken dag


20131002-161224.jpg
Vi började med Baby Burrito som laddade upp med en stor portion gröt till frukost. Nästan allt gick ned. Sen var det dags för lek och bus medan jag gjorde mig iordning och sedan var det hög tid för veckans höjdpunkt – babysim! Burrito är galen i det. Plaska i varma vattnet is da shit tycker Burrito. Jag åkte i god tid till babysimmet tyckte jag, men när vi kom fram fanns det inga p-platser lediga. Väl inne i omklädningsrummet bytte jag om snabbare än Stålmannen typ. När jag skulle byta om på Burrito så hade såklart skrutten bajsat på vägen till simmet så det var bara att börja sanera innan jag kunde sätta på badbyxorna. Allt gick i rasande tempo och 11.30 var vi ombytta och redo att plaska i poolen med de andra bebisarna.
Efter simmet var det bara att fortsätta vidare med bilen. Burrito somnade på två röda i bilen medan jag körde till Coopen i Danderyd. Libero har släppt en låda med blöjor som finns på Coop som var lite billigare så den tänkte jag få tag på samtidigt som jag skulle passa på att handla lite grejor till lunch för jag var utsvulten. Ut med sovande Burriton ur bilen och ned i barnvagnen med babyn. In i matbutiken och så rafsa ihop lite grejor till en linsgryta. Väl vid blöjorna letar jag och letar efter Libero-boxarna, men hittar inga. Är de redan slut?! Jag hittar en man som jobbar i butiken att fråga och jag får reda på att blöjboxen säljs på Coop Forum och detta är en Coop Extra, suck!! Jag beger mig till kassan ser presentpapper och plockar på mig en rulle (rosa med vita prickar på) för idag är Giraffens födelsedag. Väl färdiga på Coop vid ett är jag så hungrig att jag överväger att äta upp bilratten, men istället åker jag till Sabis Näsby park för att hämta ut ett paket till Baby Burrtio. Jag är så hungrig när jag kommer fram att jag går in till pizzerian och beställer en pizza. Medan pizzan blir klar hämtar jag paketet på Sabis. Eftersom jag ”bara” ska hämta ett paket orkar jag inte krångla ut barnvagnen ur bagaget utan när på Burrito som numera har vaknat och inte alls vill sammarbeta. Burrito skriker och ålar sig i mitt grepp. Burritos 8 kg kändes som 80 kg när jag försökte hålla den vilda babyn och bokpaketet. Inne på pizzerian upptäcker jag att inte hittar bilnycklarna. Jag vänder ut och in på min handväska efter nyckeln, men den är borta. När paniken är ett faktum och jag nästan börjar gråta fråga mannen på pizzerian vilken som är min bil och går bort till vår V70 och utbrister att bilnyckeln sitter i bilen! Vilken tur! Nyckeln återfunnen och bilen är inte stulen. Hurra!

20131002-171121.jpg
Klockan 2 är vi äntligen hemma och jag är så hungrig att jag hetsäter pizzan på under 10 minuter och mår jätteilla. Mitt i pizzakoman ställer jag mig och lagar lunchen jag tänkte äta som istället får bli matlådor.

20131002-171842.jpg

20131002-171953.jpg
Under tiden jag lagar min gryta ligger Burrito på golvet och leker. En rolig lek var att ta tag i mina byxben när jag passerar Burrito och sen skrattar vi massor när jag lösgör mig från Burritos grepp.

20131002-172312.jpg
Tadah, färdig matlåda.
Sen försökte jag slå in Giraffens present. Hittade så klart ingen tejp. Rev upp och ned på lägenheten för att hitta tejp. Gav tillslut upp och hittade den. Slår in paketet och går för att hämta en penna. Eftersom jag är en idiot lämnar jag paketet på golvet. Som en oljad blixt är Burrito där och bankar med sina händer som så klart är fulla med kräk som Burrito smetar ut över hela paketet. Underbart!!

20131002-173639.jpg
Utöver det har jag hetsbajsat med dörren öppen medan jag ser Burrito river ur kläderna i pappåsen av ärvda babykläder som vi fick låna av brorsan. Jag har även tvättat och hängt upp kläder med samtidigt som Burrito skriker och hänger i benen. Ohhh the joy of motherhood!
Tur jag ska till jobbet imorgon och vila upp mig i två dagar nu.

Kommentera

