Fina fredag


Så Giraffen är i Göteborg på seminarium och jag är ensam hemma med Baby Burrito och Bowie själv hela helgen. Vilket är lite överväldigande då Burrito just nu tycker att sömn nattetid är överskattat och gärna vaknar så ofta som en gång i timmen vissa nätter. Och kvällen kunde inte ha börjat bättre… Under tiden som jag stekte fläsket till middag (alltså inte under hela tiden jag lagade middagen utan den lilla lilla stunden jag stekte fläsk) hann Burrito hitta några bitar hundmat att äta upp, välta ut vattenskålen och tugga på toabotsten (denna gång äckliga sidan) .

20140207-214051.jpg

20140207-220258.jpg Röran som Burrito lämnat efter sig.
Och eftersom Burrito var galet trött så skreks det och drog i allt under tiden jag försökte slänga i mig maten. Sen dags att natta Burrito.

20140207-214357.jpg
Fick världens sötaste bebis på skötbordet och sen dags för flaskan och sängen. Burrito är trött och glupsk, slukar hela flaskan. Precis när jag ska lägga Burrito i sin spjälsäng hör jag en jätterap och sen kaskadspyr Burrito över min axel och hela sängen. Och för övrigt så var det kräkfest nät vi fick vinterkräksjukan för två veckor sedan när Giraffen skulle på internutbildning på nya jobbet i Göteborg. Jag hatar Göteborg min bebis bara kräks. Så istället för att natta bebis är det bara att tända lampa och låta bebis skrika i sängen medan jag river bort alla lakan och från sängen och bäddar rent. Hurra!
Har nu städat i hela lägenheten medan bebis har sovit mellan åtta och halv tio. Lägenheten var så skitig att jag ville gråta. Grus, grus och grus i hela lägenheten från hunden och barnvagnen.

Nu ska jag fundera ut hur jag får ut hunden på sista kvällskissen när bebis sover. Happy happy life!

Vad har ni gjort på er fredagkväll?

Kommentera

