Extra tid


Efter att städdagen med brf:en blev inställd hade vi helt plötsligt en hel dag till förfogande. Vad skulle vi göra med den? Åka till IKEA föreslog jag. Både jag och Giraffen hatar att vara på IKEA, men nöden har ju ingen lag. Vi behöver köpa lite klappstolar inför invasionen av släkt och vänner till Baby Burritos födelsedagskalas om två veckor samt lite lådinredningskrafs till köket. Vi kan väl köpa online då, föreslog jag efter Giraffen muttrande. Hur dyr blir inte frakten då gnällde han då istället, och jag satte mig och knappa på internätet. Efter en timme på IKEAs hemsida (IKEA hade uppenbara problem med sin hemsida där kassan fungerade sporadiskt) hade vi plockat ihop stolarna och krafset för ett värde av 510kr, och frakten då? För ynka 49kr får vi det hemkört till lägenheten, lätt värt! Slippa trängas en söndag med alla andra idioter och det blir billigare än att åka fram och tillbaka med bilen själva. Sparar både tid och pengar, toppen! Vad vi ska vi göra med eftermiddagen då?! Hela familjen drar till Burritos farmor och farfar på landet för lek och bus.

20140413-134933.jpg

Kommentera

