Kaffe


20140421-205230.jpg
Idag var det dags att måla Burritos stol. Ett blocketfynd som behöver lite kärlek. Den gulnade ekfärgade tripp trapp-stolen skulle bli pastellblå med mina nyinförskaffade sprayburkar.
När jag satte på mig munskyddet vart reaktionen: -åhhh kaffe!
Inte åhhh kaffe som när man kliver in i köket och det doftar ljuvligt av nybryggt kaffe, utan åhh kaffe som den sunkig kaffeandedräkt som är vidrig. Och den fick jag återleva vid varje andetag under tiden jag slipade och målade på stolen. Kan säga att jag omvärderade min kopp kaffe jag tog precis innan jag gick ut och jobba.

20140421-211616.jpg

20140421-211634.jpg

20140421-211645.jpg
Och inte blev stolen klar heller, för färgen tog slut, men nästa gång ska jag nog säkra upp med tuggummi innan jag sätter igång.

Kommentera

